• Navigation überspringen
  • Zur Navigation
  • Zum Seitenende
Organisationsmenü öffnen Organisationsmenü schließen
Friedrich-Alexander-Universität Lehrstuhl für Schulpädagogik mit dem Schwerpunkt empirische Unterrichtsforschung
  • FAUZur zentralen FAU Website
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
  3. Department Pädagogik
  • English
  • Campo
  • UnivIS
  • Stellenangebote
  • Lageplan
  • Hilfe im Notfall
  1. Friedrich-Alexander-Universität
  2. Philosophische Fakultät und Fachbereich Theologie
  3. Department Pädagogik
Friedrich-Alexander-Universität Lehrstuhl für Schulpädagogik mit dem Schwerpunkt empirische Unterrichtsforschung
Menu Menu schließen
  • Lehrstuhl
    • Team
    • Sekretariat (mit Öffnungszeiten)
    • Anfahrt
    • Kontakt
    Portal Lehrstuhl
  • Forschung
    • Forschungsschwerpunkte
    • Promotionen
    • Aktuelle Publikationen
    • SUN-Reihe
    • Ausgewählte Präsentationen
    Portal Forschung
  • Lehre & Studium
    • Aktuelles
    • Anerkennung von Studienleistungen
    • Modulübersicht
    • Lehrveranstaltungen
    • Prüfungen
    • Pädagogisch-didaktisches Schulpraktikum
    • Zulassungsarbeiten
    • Infoportal Literaturrecherche
    Portal Lehre & Studium
  1. Startseite
  2. Lehrstuhl
  3. Team
  4. Gäste

Gäste

Bereichsnavigation: Lehrstuhl
  • Team
    • Lehrstuhlinhaberin
    • Sekretariat (mit Öffnungszeiten)
    • Mitarbeitende
      • Katharina Fuchs
      • Dr. Axel Gruhlke
      • Andrea Heinlein
      • Dr. Florian Hofmann
      • Felix Hufschmid
      • Isabell Martin
      • Dr. Mareike Nowak
      • Melike Ömerogullari
      • Lisa Pösse
      • Jessica Schießl
      • Ulrike v. Urbanowicz
      • Hanna Velling
      • Evi Weigand
      • Dr. Klaus Wild
      • Chengming Zhang
    • Hilfskräfte
    • Lehrbeauftragte
    • Ehemalige
    • Gäste
  • Anfahrt
  • Kontakt

Gäste

Farrukh Kamran

Farrukh Kamran

Farrukh Kamran
Gastforschender

Lehrstuhl für Schulpädagogik mit dem Schwerpunkt empirische Unterrichtsforschung

Regensburger Straße 160
90478 Nürnberg
  • E-Mail: farrukh.kamran@fau.de

 

 

 

Vita

Experiences

since 02-02-2020

Lecturer at University of Baltistan, Skardu Pakistan

06-12-2010 – 06-10-2020

Lecturer at Government Postgraduate College Kohat

since 07-10-2012

Lecturer (Visiting) at Univerity of Engineering and Technology Peshawar Campus, Kohat

since 12-07-2009

Lecturer (Visiting) at Kohat University of Science & Technology, Kohat

07-01-2009 – 02-12-2012

English Language Instructor at EAMP project at Kohat University of Science & Technology, Kohat

 

Education

2017

MPHIL at IER, Kohat University of Science & Technology, Kohat

2009

BS(HONS) ENGLISH at International Islamic University, Islamabad

2012

M.Ed. at IER, Kohat University of Science & Technology, Kohat

2010

B.Ed. at IER, Kohat University of Science & Technology, Kohat

2004

F. Sc. at Cadet College Humak, Islamabad

2002

SSC at Fauji Foundation Model School Lachi, Kohat

2007

Diploma in Education at Federal College of Education Islamabad

 

Research

Research Interest:

  • Formative Assessment
  • Feedback Practices
  • Self-Regulation
  • Motivation

 

Dissertation Project:

Formative Assessment and Feedback practices and its impact on students’ self–regulation, motivation and academic achievement in language and science classrooms at higher education level in Germany and Pakistan

Publications

  • Kamran (2017) “Developing Reading Comprehension at Intermediate level Through Newspapers” Journal of University of Wah, Vol-4, 71-82.
  • Suleman, Q& Kamran, F. (2015). Factors Contributing to Examination Malpractices at Secondary School Level in Kohat Division, Pakistan. Journal of Education and Learning. 9(2) pp. 165-182.
  • Kamran, F. (2017). “Impact of teaching practice on prospective teachers’ self-efficacy” Fatima Jinnah University, Islamabad.

Prof. PhDr. Tomáš Janík

Prof. PhDr. Tomáš Janík, Masaryk University Brno, Faculty of Education, Czech Republic

June 2018

Marina Kuzina

Marina Kuzina, PhD, National Research Saratov State University, Russia

September until december 2019

Institut für Erziehungswissenschaft
Lehrstuhl für Schulpädagogik mit dem Schwerpunkt empirische Unterrichtsforschung

Regensburger Str. 160
90478 Nürnberg
  • Impressum
  • Datenschutz
  • Barrierefreiheit
Nach oben